

‘Gewoon’ moeder van drie geweldige kinderen en een online-ondernemer met grote dromen.
Maar zo is het niet altijd geweest…
Sterker nog, van de 10 jaar ‘online bezig zijn’, lukt het me pas sinds 1,5 jaar hier mijn bankrekening mee te vullen.
Toen ik 18 jaar was ging ik met veel plezier het vak verpleegkunde in. Al snel merkte ik – als multipotentialist –dat ik er een uitdaging naast zocht. Dus startte ik mijn lifestyleblog en deelde ik met regelmaat alles waar ik me op dat moment mee bezig hield.
Mensen verklaarden mij voor gek: waarom zou ik dat als hobby doen? Ga lekker een film kijken, of op het terras zitten! – Maar ik voelde mij als een vis in het water door online content te creëren.
Het stukje zichtbaarheid dat daarbij kwam kijken was alleen een keerzijde. Dat is namelijk niet mijn sterkste kant. 😉 Het begon met de ‘angst’ om zichtbaar te zijn, maar na deze overwonnen te hebben kwam het tweede obstakel: consistentie.
Hoe hard ik ook probeerde: ik kwam en ging. Waren er andere prioriteiten? Dan kwam zichtbaarheid op de laatste plaats. En dit belemmerde jarenlang énorm mijn groei.


Toen ik tijdens de zwangerschap van mijn dochter ontslagen werd, wist ik: nu wordt het tijd om online door te pakken. Content creëren is waarvan ik áán ga staan, en wat ik het allerliefste doe.
It was a bumpy ride: zo’n eerste jaar als ondernemer gaat je niet in de koude kleren zitten. Wanneer het ineens in het ‘echie’ moet, kom je erachter dat er nog heel wat kennis ontbreekt over dat zichtbaar zijn, marketing toepassen en het overall ondernemen.
Ik raakte zwanger van mijn derde kindje maar besloot toch door te pakken. Het beste wat ik kon doen: ik groeide daardoor gewoon door. Maar dat zichtbaar zijn, dat bleef een dingetje. Hoe hard ik er ook aan werkte, hoe veel planningen ik ook maakte: het lukte niet (goed genoeg).
Tot ik de wereld van Pinterestmarketing ontdekte. En zoals dat gaat met multipotentialisten: ik dook er volledig in. Ik volgde cursussen (de door Pinterest goedgekeurde) en zoog alle informatie op als een spons. Uiteraard hield ik het niet alleen bij informeren, maar startte direct met implementeren.
Iedere dag werd steeds duidelijker dat mijn strategie werkte: mijn bereik groeide als een malle. En niet alleen mijn bereik, ook de websitebezoekers liepen gestaag op. De volgende stap volgde al snel: converterende websitebezoekers.
Door Pinterestmarketing heb ik dagelijks profijt van een enorme lading aan traffic naar mijn website en blog, ontvang ik commissie via affiliatemarketing die ik in mijn content verwerk én heb ik al meerdere cursisten mogen verwelkomen voor mijn online-taalcursus.
En dit alles in twee uurtjes per week. Doordat ik mijn Pinterest-strategie automatiseer, werkt dit geweldige platform vóór mijn bedrijf. Terwijl ik slaap, met de kinderen speel of bezig ben met content creëren, groei ik lekker door op Pinterest. Dat noem ik nog eens slim ondernemen! 😉


Inmiddels heb ik dus die fantastische strategie die vóór mij werkt, zonder iedere dag maar zichtbaar te moeten zijn, of afhankelijk te zijn van dat stomme algoritme.
Eindelijk komt mijn content – waar ik zo hard aan werk! – daadwerkelijk consistent onder de aandacht bij mijn ideale klanten/doelgroep. Eindelijk wordt mijn content en daardoor mijn bedrijf gevonden door mensen voor wie het bedoeld is.
En jij kunt hetzelfde bereiken!
Geen marketingstrategie waar je uren aan tijd en energie in moet steken, maar een superslimme strategie waar je een paar uurtjes per week aan kwijt bent. De rest doet Pinterest voor jou! Zodat jij je kunt focussen op wat jij wilt doen, en makkelijker bezoekers gaat converteren naar klanten, dan je ooit had kunnen denken.
