fbpx

Het kwartje is gevallen

Maandenlang is het alweer aan het kriebelen: ik wil weer meer letters op het digitale papier zetten, op mijn blog. Het lijkt wel alsof er een doorzichtig draadje tussen mij en mijn blog vastzit. 10 jaar geleden begon ik met LifestyleLou, en nu – in een heel ander leven – ben ik het bloggen nog steeds niet beu.

Kiezen tussen twee groepen

Ik snap dat dit misschien wel een beetje gek klinkt, zeker omdat er al voor een langere tijd niet echt consequent iets online komt. Als er iets online kwam, dan was het meestal all about Pinterest(marketing). En ik weet dat niet iedereen dat altijd superleuk vindt om te lezen. Wat dat betreft heb ik twee groepen waar ik altijd tussen bungel: de volgers die me ‘kennen’ vanuit LifestyleLou en mij nu nog steeds volgen op Instagram voor mijn persoonlijke stories, én de volgers die alles willen weten over het geweldige Pinterestmarketing.

En weet je, ik vind dit eigenlijk enorm lastig. Of nou ja, vond. Ik ben altijd persoonlijk en authentiek gebleven in mijn tekstuele uitingen, ook als het gaat om mijn business. Mijn business draait ook om mij. Mensen willen met mij samenwerken door onder andere wie ik ben als persoon. En dat klinkt misschien arrogant, maar dat is gewoon zo. Ze kunnen het overal leren, maar er is een reden waarom ze met mij willen samenwerken. Daar heb ik de afgelopen jaren keihard aan gebouwd/gewerkt.

De ene keer overheerste het persoonlijke in mijn stories/foto’s (en zie ik een duidelijke stijging in het aantal kijkers), het volgende moment ging ik een lancering in voor mijn Pinterest bizz en zag ik de kijkcijfers dalen, maar bereikte ik gelukkig nog wel de mensen die hier niet per se zijn voor mijn privéleven, maar echt iets over Pinterest willen leren.

Alsof ik iedere keer aan het jongleren was. Alsof ik iedere keer weer een nieuwe weg moest vinden. Alsof ik nooit echt mijzelf kon zijn maar juist deed waarvan ik dacht dat op dat moment nodig was.

Er gebeurde ineens veel

Vorige week gebeurde er ineens een hoop dingen. Op maandag zei een van mijn vaste klanten de samenwerking op door hele begrijpelijke redenen. En dat was het startsein van een bewogen week: woensdag gaf ik mijn allereerste Pinterestmarketing-workshop en ik vond het GEWELDIG! De respons en interesse die ik daarop kreeg was net zo enthousiast, dus dat was een teken om het door te pakken. Donderdag heb ik een van mijn andere vaste klanten (met redelijk grote opdracht: zowel content als Pinterestbeheer) zelf opgezegd. Het voelde als het juiste om te doen.

Ik heb geleerd om meer naar mijn gevoel te luisteren. Natuurlijk, die vaste opdrachten bieden iedere maand een stevig stabiel inkomen (en dus deed m’n ego wel een beetje lastig). Maar wat als het niet per se meer bij je past? Wat als dat werk zoveel uren van je tijd opslokt, terwijl je eigenlijk ook andere plannen hebt omdat je bedrijf en je visie zo is veranderd? Ik vond het enorm lastig om die dingen als klantwerk – echt het uitvoerende – los te laten. Vorig jaar december ben ik er al mee gestart, maar nu werd het tijd om helemaal op mijzelf en mijn gevoel te vertrouwen.

Eindelijk écht stoppen met bloggen?

Een tijdje terug had ik een vip-dag met mijn business manager Christa. We hebben een heel jaarplan uitgewerkt qua lanceringen; dat maakt me superenthousiast (want ik vind het súperleuk om de Pinterest Vierdaagse te organiseren!) en geeft me rust. Tussen neus en lippen door zei ik: ‘Ik ga die blog nu eindelijk maar eens loslaten, met deze lanceringen heb ik er echt geen tijd meer voor’. Waarop Christa antwoordde: ‘Dat hoeft toch helemaal niet?’

Nu werkt ze regelmatig bij mij op kantoor en toen het onderwerp bloggen twee weken geleden weer voorbijkwam zei ze hetzelfde tegen mij. En juist doordat zij iedere keer de bevestiging aan mij gaf dacht ik: oké, ja, bloggen. Maar hoe?

Die die ‘hoe’, dat is deze week duidelijk geworden. Jullie weten dat ik af en toe een beetje zweef, maar na zo’n week denk ik echt: dit heeft zo moeten lopen. Want het kwartje ‘bloggen’ viel daarna ook ineens. Eindelijk. Na die jaren.

Win-win

Pinterestmarketing bestaat niet zonder goede content. Alleen dan kun je het succes vinden op dit platform. Nu heb ik als expert dus wel het een en ander hoog te houden, en op zich lukt dat wel met de stukken content die momenteel op mijn blog staan. Maar, op een gegeven moment houdt het natuurlijk op. Je kunt maanden tot jaren teren op oude blogposts, maar uiteindelijk moet er vernieuwing komen.

Sinds december kriebelt het om te bloggen over alles wat me bezig houdt: mijn leven, een beetje business, leuke dingen doen, bakken, uitjes (voor zover dat mogelijk is), diamond painting (haha) en nu ook: onze nieuwe caravan! (Die een heuse make-over ondergaat momenteel.) Steeds kon ik het niet voor elkaar krijgen om te starten, want ik was véél te druk met het uitvoerende werk voor mijn klanten. Maar nu wel.

Ik kan eindelijk mijn passie weer kwijt in mijn teksten en creativiteit, het publiek heb ik ook nog steeds (en hoop natuurlijk dat dat gaat groeien 😉 ), én daarnaast is het een absolute win-win situatie voor mijn Pinterestmarketing-bedrijf want ik kan continu mijn eigen voorbeelden blijven gebruiken!

Dus die uren die ik overhoud nu ik niet meer voor die klanten werk? Die tijd ga ik eindelijk vrijmaken voor mijn businesscontent en BLOGGEN! 😀 En ja, ik ga ook méér workshops en sprekersklussen geven. De eerste staan alweer vast en oooo, het is zo leuk om te doen!

Zo groeien we verder. Door het allemaal te ervaren en het te doen. Maar daarom is ondernemen zo leuk. 🙂

Liefs,
Milou

Delen:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Zoek je iets?